עורך דין ירושה

עו"ד ירושה

קונספט הירושה מופיע בתנ"ך לראשונה בסיפורו של אברהם אבינו. דיני ירושה מפורטים מופיעים בפרשת בנות צלפחד, שם אלוהים מעניק קדימות לבניו של הנפטר על-פני בנותיו (וגם מגביל את יכולתן של הבנות לממש את חלקן בירושה כשאין בנים). במאה ה-21 דיני הירושה כמובן שונים לגמרי, אם כי עדיין מדובר בסיטואציה שיכולה להיות רגישה – ולעורר מחלוקות ואף מאבקים קשים, כולל במשפחות מלוכדות מאוד. במקרים אלה כדאי לפנות אל עו"ד ירושה על-מנת שיספק פתרון לבעיה. מניעת סכסוכים בין יורשים הוא אחד מתחומי מומחיותו של עו"ד יואל גוב-ארי.

איך עו"ד לענייני ירושה מצליח למנוע סכסוכים בין יורשים?

* צוואה – הדרך האפקטיבית ביותר לפתור בעיה היא להיערך מראש באופן מושכל כך שהיא לא תיווצר מלכתחילה. בהקשר של סכסוך בין יורשים, ההיערכות כוללת פעולה אחת: הכנת צוואה. באופן טבעי נדרשת צוואה שמנוסחת באופן חד וברור, רצוי בעזרת עורך דין מנוסה שיוודא גם שהיא עומדת בכל כללי החוק. דגש נוסף הוא הוגנות, כך שהצוואה לא תצית קונפליקט.

* הסכם הוגן שמבטיח את הזכויות של כלל היורשים – גם בהיעדר צוואה, או כשהצוואה עלולה ליצור סכסוך חריף, עורך דין מומחה לירושות יודע לייצר מצב win-win. המנגנון הנכון הוא הסכם בין יורשים. ליתר דיוק, הסכם שמספק לכל אחד מהצדדים מענה אמיתי לחששות ובעצם מוביל לכך שכולם יהיו מרוצים.

* התנגדות לצו ירושה – כשאין ברירה, עורך דין מיומן יכול להגיש התנגדות לצו ירושה. אם כבר הוצא הצו, תוגש בקשה לביטולו, ובמקביל בקשה לעיכוב ביצוע הצו כך שלא ניתן יהיה לעשות בו שימוש עד להכרעה הסופית. כשאי אפשר לממש את הירושה, גדלים הסיכויים להגעה לפשרה שמתחשבת ברצונות של כל הצדדים.

שירות מותאם באופן מושלם לסיטואציה

עו"ד ירושה שפועל על-מנת למנוע סכסוך בין יורשים נדרש קודם כל לבקיאות מעמיקה. בחלק מהמקרים נדרשת גם חשיבה מחוץ לקופסה, כדי להגיע לפתרון שמותאם באופן מושלם לסיטואציה הספציפית. עו"ד יואל גוב-ארי מתנהל באחריות רבה המתבקשת לנוכח המצב, ומביא לידי ביטוי שלל יכולות מקצועיות ואישיות עבור לקוחותיו.

עו"ד לענייני ירושות שנלחם על הזכויות שלכם

עו"ד לענייני ירושות

עו"ד לענייני ירושות הוא איש מקצוע מבוקש מאוד. השירותים שמספקים עורכי דין מומחים לדיני ירושה רלוונטיים בשלל מצבים, ובהם כשנדרשת התנגדות להוצאת צו ירושה. עו"ד עו"ד יואל גוב-ארי מספק שירות זה מתוך מחויבות אמיתית לכל לקוח ובסטנדרטים מקצועיים גבוהים מאוד.

באילו מצבים עו"ד לענייני ירושות ממליץ על התנגדות לצו ירושה?

* בקיום צוואה – צו ירושה, כלומר הוראה של רשם הירושות לפיה כל רכושו של הנפטר יחולק בהתאם לכללי חוק הירושה, ניתן רק כשאין צוואה שמפרטת מהו רצונו של האדם שהלך לעולמו. עת קיימת צוואה העומדת בכל התנאים שנקבעו בחוק, היא תגבר על צו הירושה. חשוב לציין שגם אם הוצא כבר צו ירושה, ניתן לבטלו אם יש צוואה, אך תתבצע בדיקה מדוע היא הוסתרה מרשם הירושות.

* כשיש בצו הירושה אדם שלא זכאי לקבל חלק מנכסי הנפטר – צו שכולל אנשים שלא אמורים להיות שותפים בירושה מקפח את זכויות היורשים האמיתיים, מפני שבדרך זו החלק שלהם קטן יותר. דוגמה למצב שבו צו הירושה כולל אדם שלא זכאי להיכלל בו היא נישואים לא תקפים (כשמכוח אותם נישואים לכאורה, צו הירושה כלל את "בן הזוג" ואף העניק לו חלק נכבד מהעיזבון בהתאם לחוק). מצב אחר הוא כשאחד היורשים ביקש להסתלק מן הירושה ובכל זאת נכלל בצו.

* כשישנם יורשים חוקיים שלא נכללים בצו – מכל סיבה שהיא. במצב כזה אדם שאמור לקבל חלק מרכושו של הנפטר מקופח באופן חמור, ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה במיוחד כדי למנוע את הנזק.

התנגדות לצו ירושה או ביטולו

עו"ד לענייני ירושות יכול לסייע גם כשכבר הוצא צו ירושה, וזאת באמצעות הגשת בקשה לביטולו. במקרים אלה חשוב לפעול במהירות, לפני שהצו שכבר הוצא יאפשר ביצוע פעולות שונות, כולל בלתי הפיכות. במקביל לבקשת הביטול יגיש עו"ד עו"ד יואל גוב-ארי גם בקשה לעיכוב  ביצוע צו הירושה שהוצא, כדי שהאנשים שנכללים בצו לא יקפחו את זכויות היורשים האמיתיים. לצד הזמינות גבוהה, מקפיד עו"ד גוב-ארי גם על יושרה מלאה, וממליץ רק על פעולות שהן לטובתם האמיתית של הלקוחות.

עו"ד לענייני ירושה

כשאדם הולך לעולמו מבלי שהשאיר צוואה, הנכסים שצבר לאורך החיים מחולקים עפ"י כללי חוק הירושה. החוק אמנם מגדיר כללים ברורים ומפרט את אופן חלוקת הנכסים בכל מצב (למשל כשיש בן/בת זוג ואין ילדים, כשיש ילדים וגם הורים, כשאחד הילדים כבר הלך לעולמו ולכן הזכאות לחלק מהירושה עוברת לילדיו, ועוד) – אבל למרות זאת ייתכנו גם מחלוקות וסכסוכים. במצבים אלה חשוב לפנות אל עו"ד לענייני ירושה בעל ניסיון. זהו אחד מתחומי המומחיות של עו"ד עו"ד יואל גוב-ארי, שמחויב לשירות קשוב, זמין ומועיל.

המקרים שבהם נחוצים שירותיו של עו"ד לענייני ירושה

* סכסוך בין יורשים – במקרה כזה עומדות לרשות עורך הדין מספר דרכי פעולה. אופציה אחת היא הגשת בקשה מתאימה לרשם הירושות, כך שללקוח שלו לא ייגרם נזק. אופציה אחרת היא גיבוש הסכם בין היורשים אשר יביא לידי ביטוי את האינטרסים של הלקוח ובמקביל ייצור מצב win-win. הבחירה היא בהתאם לנסיבות הספציפיות כשחשוב למצוא עורך דין שאמון גם על דרך המשא ומתן וגם על דרך התביעה.

* התנגדות למתן צו ירושה – ישנן נסיבות שבהן ניתן לפנות אל רשם הירושות על-מנת שלא יוציא את הצו המדובר. כך למשל כשישנה צוואה, וגם כשרשימת היורשים לא משקפת את המצב האמיתי (בין אם היא כוללת מי שלא אמור לרשת את המנוח, ובין אם נעדר ממנה מישהו שכן אמור להיות בין היורשים).

* בקשה לביטול צו ירושה – גם לאחר שכבר הוצא צו ירושה, ניתן למנוע את מימושו וזאת באמצעות הגשת בקשה מתאימה. במקביל לבקשה זו חשוב להגיש בקשת עיכוב ביצוע, כך שלא ניתן יהיה להשתמש בצו שכבר הוצא עד לקבלת החלטה סופית. דגש נוסף הוא פעולה מהירה, לפני שמתבצעים צעדים בלתי הפיכים על בסיס צו הירושה, כולל כאלה שיהיה קשה לשנותם.

זמינות גבוהה ופעולה נחושה

עו"ד לענייני ירושה נדרש במקרים רבים לזמינות גבוהה, כאמור על-מנת שלא יבוצעו פעולות בלתי הפיכות המנוגדות לאינטרסים של הלקוח שלו. עו"ד עו"ד יואל גוב-ארי מתנהל בהתאם לכלל הנ"ל, ובנוסף פועל בנחישות רבה על-מנת להביא לתוצאות המיטביות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עורך דין דיני עבודה מומלץ
דיני עבודה

משרד עורכי הדין גוב-ארי אילון, שהוקם בשנת 1981, מציע שירותים מקיפים ומקצועיים בתחום דיני העבודה. אנו מביאים עמנו ותק וניסיון עשיר של מעל ארבעה עשורים

קרא עוד >>
ייעוץ חברות ועסקים

ליווי משפטי מקיף לעסקים וחברות בכל שלבי הפעילות ניהול עסק או חברה כרוך בהתמודדות מתמדת עם אתגרים משפטיים מגוונים. החל משלב ההקמה, דרך היבטים של

קרא עוד >>
בוררות עבודה עסקית וכללית

סכסוכים במקום העבודה או בין שותפים עסקיים יכולים להיות הרסניים לארגון, לפגוע באווירה, בתפוקה ובתוצאות הכלכליות. כמו כן, מחלוקות משפטיות מסחריות עלולות לגרור התדיינויות ממושכות

קרא עוד >>